Essence gél lakkos szett bevetésen.

Ma az Essence gél lakkos szettjével való tapasztalataimat szeretném veletek megosztani.
Mikor megláttam az előzetesét, kétes érzések támadtak bennem, végül csak beadtam a derekam neki (vagyis köszönöm nővéremnek), úgy is szeretek új dolgokkal kísérletezni, és ezzel szó szerint kísérleteztem. Még tavasszal volt gél lakk a körmeimen, azóta is bánom, hogy megengedtem, nagyon tönkre tette a körmeimet. Most viszont alig vártam, hogy kipróbáljam, viszont mivel mániákus körömfestő vagyok, ezáltal 3-4 naponta festem a körmeimet, elég nehéz volt eldöntenem, hogy mikor is kenjem fel... Végül a jobb kezemen teszteltem, a balon pedig továbbra is festegettem a körmeimet. A lényeg, hogy nem néztek hülyének, hogy felemás körmökkel járok, mondjuk lehet már hozzászoktak... :D



Nos én nővéremtől a színes lakkozáshoz való szettet kaptam meg, így visszagondolva szerintem elég lett volna az alap és fedőlakkot megvenni, ugyanis cleanserem és primerem is van itthon és nagy valószínűséggel kompatibilisek lettek volna a Crystal Nails-es cuccaim az Essence dolgaival.


 A színes körmökhöz való szett tartalma:
Cleanser - fixáló folyadék, a zselé ragacsos felületét tudjuk eltávolítani vele, helyettesíthetjük egyébként acetonmentes körömlakklemosóval is, (zselés műköröm építésekor is cleanser-el fixálunk)
Primer - tapadás elősegítő, zsírtalanító folyadék (szintén műkörömépítés előkészítésénél is szokták használni)
Peel off gel base - a lehúzható zselés alapréteg
Clear gel top coat - zselés fedőréteg
Használati utasítás - át tanulmányozandó, de pl a primer használatát kifelejtették belőle.

A lépésekről csak "röviden" írnék, néhány fontos odafigyelnivalóval, képeket sajnos nem készítettem hozzá.

1. Előkészítés:
Ha esetleg van, akkor távolítsuk el az előző maninkat a körmeinkről. Ezután reszeljük formára, majd bőrfeltoló segítségével toljuk fel a körömágybőrt és kapargassuk le a körmünkre tapadt bőrt. Ez azért fontos, hogy ne váljon fel a zselés alapréteg a körmünkről. Cleanserrel törüljük át a körmeinket, majd vigyük fel a primertaz egész körmünk felületére, ezzel teljes elillanásig várunk (kb 1 perc).


2. Alapréteg felvitele:
Miután a primer elillant, jöhet az alaplakk. Először csak 4 ujjunkra vigyük fel, majd utána a hüvelykujjra, így biztos hogy nem folyik le az anyag a bőrünkre. A zselé állaga picit sűrű, de szerintem jól lehet vele dolgozni. Ahogy az előbb is írtam, vigyázzunk, hogy ne kenjük a bőrünkre, ugyanis ez fellevegősödést okozhat. Ha még is kifolyik, narancsfapálca segítségével töröljük le a bőrünkről. Amire még figyelni kell, hogy az anyagot "le kell zárni", vagyis a szabadszél oldalára is kenjünk, de figyeljünk arra, hogy ne menjen be a körmünk alá. Ezután berakhatjuk a lámpába a körmünket. Nekem "csak" UV lámpám van, abban 3 percig hagytam a körmeimet. (egyébként a lámpa alatt jól megfigyelhető, hogy hova nem kentünk esetleg az anyagból, utána ezt a műveletet megismételhetjük még egyszer)
Ha kivettük a körmeinket, picit ragacsos még a zselé felülete, ne ijedjünk meg, ezt még cleanserrel át kell törölni, hogy eltűnjön a ragacsosság.

3. Színes lakk felvitele:
Ezután készítsük el a színes maninkat, bármilyen színű lakkot választhatunk, mintát is festhetünk rá, a lényeg, hogy a fedőlakk felvitele előtt meg kell várnunk, míg teljesen megszárad a lakk.

4. Fedőréteg felvitele:
Miután megszáradt a színes lakkunk, következhet a fedőzselé. Itt is, mint az alaprétegnél, oda kell figyelnünk, hogy ne menjünk ki a bőrünkre, és hogy minden esetben zárjuk le az anyagot, vagyis a szabadszél oldalaira is vigyünk az anyagból, különben a körömszéleken kb 1-2 mm-es részben összehúzza a lakkot. Ezt ismét 3 percig lámpáztam UV lámpában, majd cleanserrel ismét eltávolítottam a ragacsos felületét és tadammmm kész is a manink. :)


Az én tapasztalataim:
Nos akkor térjünk a fontosabb részre, most a tapasztalataimat szeretném veletek megosztani, plusz képeket is hoztam.

Én többféle lakkal próbálkoztam, konkrétan ezekkel:


Crystal Nails gél lakk - GL02 Ferrari piros
Essence Colour & Go - 47 Red-y to go
Essence Colour & Go - 117 Redvolution
Lovely Moulin Rouge - Nr. 7
Aden - Kiss from a Rose (sajnos a nagyujjamon letört a körmöm, így arról nem lesz kép)
Egyébként pont fordítva fotóztam be a lakkokat, a kisujjamra kentem a Lovely-t a mutatóra pedig a Crystal Nails géllakját.


Na egy pár kép, nem készítettem napról napra, viszont...
így nézett ki 11 nap után:



14-15 nap után:




éss végül... 21 nap után:


Mint láthatjátok 21 nap után is minimális kopás volt a körmeimen, pedig jobb kezes vagyok, így nagyon sok mindent jobb kézzel csinálok. Túlélt, ha jól számoltam 6 hajmosást és egy csomó kapargatást is. Szóval én tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Mint láthatjátok, nem csak Essence lakkal működik, ami szerintem plusz pont. Amin meglepődtem, hogy a Crystal Nails géllakjával is teljesen kompatibilis. 
A középső ujjamról beszélnék még egy picit. Ott úgy végeztem el a műveletet, hogy az alap és a fedőlakkot egymásra kentem, és a végén kentem le a színes lakkal. Mint látjátok ott kopott meg egyébként a legjobban a körmöm.
Eltávolítása egyszerű, mivel lehúzható az alap így csak kicsit narancsfapálca, vagy bőrfeltoló segítségével "alá kell nyúlni" aztán le lehet húzni. Nem mondom, hogy egybe le fog jönni, de kisebb nagyobb darabokban lejön. Mondjuk nekem a mutatóujjamon egybe lejött az egész.


Nos ezek lettek volna az én tapasztalataim, pozitívan csalódtam ebben a kis készletben. Igaz nagyobb próbának is alá akarom vetni majd a szettet, így legközelebb anyán fogok tesztelni, ha lesz rá igény, arról is írok majd bejegyzést. :)


Hú kicsit hosszúra sikeredett ez a poszt,nézzétek el nekem. ;)
Nos, kit győzött meg? Illetve kinek mi a tapasztalata vele? :)

Share this:

CONVERSATION

15 megjegyzés:

  1. Tényleg jól bírja ezek szerint a strapát, de nekem akkor is vannak kételyeim a gél lakkozással kapcsolatban. Egyszer volt gél lakk a körmeimen, és soha többet nem akarok. Jobban tönkretette a körmeimet, mint anno a műköröm, de komolyan... :/ Szóval ha legközelebb odajutok, hogy választani kell, hogy mű vagy gél, akkor fixen a műt fogom választani! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is tönkre tette sajnos a géllakk nagyon, azóta nem tudtam helyre rakni, viszont ettől picit sem vékonyodtak a körmeim. :)

      Törlés
  2. uuuu örülök neki nagyon, hogy írtál róla ; ) ez lesz a karácsonyi ajándékom (vagy lehet nem pont ez a szett, de összeválogatva) úgyhogy már nagyon várom, hogy kipróbáljam és jó előtte minél több tesztet olvasni. de látom nagyon jól bírta! ; )

    VálaszTörlés
  3. ez igen.nálad nagyon jól teljesített!!
    án gondolkoztam hogy megveszem,de itt lemaradtam róla,mert mind elfogyott.
    viszont nem biztos,hogy bírnám 21 napig ugyanazzal a lakkal :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én sem bírnám, csak tesztelésre jó volt. :D de anyának meg nővéremnek jól fog jönni. :)

      Törlés
  4. Nem vártam, hogy ez a kis Essence készlet ilyen jól működik! :-)
    Ez a 21 nap tényleg hihetetlen jó teljesítmény, bár én nem bírnám ki ilyen sokáig ugyanazzal a manikűrrel.
    Az én körmeimen is géllakk van, bár nem az Essence változat, viszont nagyon szeretem, mert tartós vele a manikűr. Ennek ellenére gyakran váltogatom a színeket, mert mindig másikat alkotnék, de 2-3 naponta eljátszani a fenti lépéseket tuti nem csinálnám.
    Viszont kíváncsi vagyok, hogy anyukád kezén is ugyanilyen tartós lesz-e!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a középső ujjamon úgy próbáltam, hogy felkentem az alapot és a fedőt és úgy rá a lakkot. igaz ott kopott meg leghamarabb meg legjobban, de szerintem ott is elég jól bírta. :)

      Törlés
  5. És úgy nem működne, hogy csinálsz egy átlátszó réteget, amit akár naponta, vagy kétnaponta befestesz sima körömlakkal? Amúgy tényleg meggyőző.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a középső ujjamon úgy van. rákentem az alapot és a fedőt és utána rá a lakkot. ott is elég jól bírta így. akár váltogathattam is volna a színeket, de nem volt kedvem hozzá. :)

      Törlés
  6. Ugyanezt akartam kérdezni, mint Zsozsó! Egyébként jó tartós, ez elég meggyőző! Bár azon meglepődtem, hogy többeknek a gél lakk tönkretette a körmét :o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is, mivel az elvileg nem teszi tönkre. aha, leszedtem magamnak, ugyanolyan eljárással mint ahogy a körmösök szokták (akkor már volt papírom róla) és rögtön le is tört 4 körmöm. :S

      Törlés
  7. Nagyon jó és hasznos bejegyzés. Viszont engem nem győzött meg. Lehet szerencsés vagyok, hogy erősek a körmeim, soha nem kellett kipróbáljam a műkörmöt sem. Ez a gél dolog azoknak jó talán, akik nem szeretnek bíbelődni a körmeikkel és kibírják 10-20 napig egy manikűrrel :) én megunom pár nap után és muszáj más körmöket csinálni :)

    VálaszTörlés
  8. Tényleg klasz bejegyzés, sok eltérő véleményt olvastam már különböző blogokon erről a szettről. Egy barátnőmnek van meg ez a készlet van, de már nem használja, mert nagyon hamar lekopott. Lehet ő rontott el valamit, de 1-2 próbálkozás után feladta. Azóta én csinálom neki Diamond Nails készlettel, ő azt mndta h sokkal jobbnak tartja…én imádom h 3-4 hetet kibír és nem 2 naponta festegetem, egyszínű az összes és csillogó :) Dehát ahányan vagyunk...

    VálaszTörlés